torsdag 25 februari 2016

Liverapport från vernissage


I detta nu står jag på Alicias och Jessicas vernissage och det är underbart. Alicia har jag följt ett tag på nätet men att se Alicias alla de där pilliga stygnen och sprakande penseldragen live är något helt annat. Det är roligt att åskådarskaran är så blandad, gamla tanter står och åhar och ohar över stygnen och yngre folk står och kommenterar verken med funderingar som vittnar om att även de har koll på hennes blogg.

Jessicas foton är fantasieggande med foton i lager på lager. Och keramikdelen får det att klia i fingrarna på mig.

Nu ser det ju ut som om det var folktomt men jag stod och lurpassade för att fota just när det blev en lucka. Utställningen finns kvar tom 10 mars och den är helt klart värt ett besök i Spånga!

7 kommentarer:

  1. TACK för ikväll och för din fina återgivning! Surfar länge på dessa vilda vågor, wow vilken underbar afton!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Surfa på! Jag lär slinka in fler gånger och njuta. Om du visste vad många som stod som i trans framför ditt ormbunksblad. Jag stod och kikade för det var så kul att se folks reaktioner. Ses på ditt nästa venissage!

      Radera
    2. Alltså jag är så glad att du berättar det - sånt hinner en ju inte smyga runt och uppfatta när en vill prata med alla vänner! Ingen kommenterade ormbunksbladet till mig och då är det ju lätt att tänka att det gått alla förbi. Bra att ha en spion på plats ;)

      Radera
  2. Åååh, jag önskar SÅ att jag hade kunnat vara där och få se alla konstverken "i verkligheten" och på nära håll. Jag har sån himla konstabstinens!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu i min hjärna
      "Säg åt henne att komma och hälsa på!"
      "Är du inte klok? Ni känner ju inte varandra."
      "Lite skulle man väl kuna säga? Och hon verkar ju trevlig."
      "Jo kanske, men det är lite läskigt."
      "Äsch, du gillar ju sånt här."
      "Jooo, när det läskiga har lagt sig."
      "Men då så. Ruth, kom och hälsa på vet ja'."

      Radera
  3. Så roligt att du kunde gå dit! Måste ha varit en härlig upplevelse att se i verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mäktigt! Du får komma och hälsa på nästa gång Alicia har vernissage.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.