tisdag 9 februari 2016

Flaggdag

Idag har jag löst ett sådant där lyxproblem. Vi har två laddare som ser likadana ut men vi vill kunna se skillnad på dem. Den ena är lite glapp och enligt butiken beror det på att vi har använt mobilerna när de har laddats, vi har alltså böjt kontakten lite. Den andra är nyköpt och vi tänkte att vi ska låta den få fortsätta att vara oglappig.
Ny eller gammal?

Men så kom DenDär att tänka på mina roliga tejper och då kom jag på att man kunde klistra som en flagga på sladden. Vid närmare eftertanke så fick det bli flaggor i båda ändarna av sladden. Ofta dumpar vi båda laddarna på golvet, även fast jag satt upp en bra box att lägga dem i, och en gång satt jag i ena laddaren i väggen och den andra i min mobil. Inte mycket som händer då... Så nu ser man vilka ändar som hör ihop, för ordentliga lär vi inte bli sådär i en handvändning.
Den nya flaggar numera såhär fint.
I övrigt är det sjukstuga som gäller, halsfluss suger verkligen musten ur mig. Sover och sover och drömmer konstiga feberdrömmar. I natt var jag uppe och tände taklampan, det var väldigt viktigt av någon anledning.

4 kommentarer:

  1. Så jättesmart! Bra också att ha flagga i vardera ändan. Det blev ju både praktiskt och snyggt.

    Ang broderierna i Lucky Jackson stil - ja, det vore något att ha de som illustrationer! Men då måste det nog vara Lucky själv som gjorde en bild om dagen, för vem skulle annars orka med det hästjobbet, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ibland tänker två bättre än en. Fast inte alltid, kommer ett inlägg om det längre fram.

      Radera
  2. Jaaaa, en pride-laddare!! =D Så himla mycket gladare och finare det blev med en bit färgglad tejp!
    Hoppas du blir kvitt halsflussen kvickt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Gissa om jag blev glad när jag hittade den här tejpen på utförsäljning efter pride, bunkrade upp massor. Och jag blir löjligt glad varje gång jag ser laddaren, eller någon av de andra flaggorna som jag har pyntat med här hemma.
      Tack för kryat, jobbar på det, idag med hjälp av (hoppas jag) Kan Jang.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.