onsdag 6 januari 2016

Te som ger lust att snorkla


Jag hoppas du blir lite kär
för dessa två söta är.
Något kommer att hända,
när du den blå lampan tända.
Låt dem i tre minuter stå
så kommer de att ut slå.

Här var det ytterligare ett förpackningsbus och rimmet skrevs lite utifrån att det skulle kunna gå att tro att det som gömde sig i paketet faktiskt var de två ljusklättrande tomtarna som var på asken. Men det var ju två teblommor vilka, förutom att vara vackra, fick symbolisera att jag hade inhandlat två glasmuggar till. Dessa glasmuggar är DenDärs favorit men jag tycker inte alls om att dricka ur dessa tunna saker, så han har bara haft en.

Och nu har vi smakat på den ena blomman, "Peony in bloom", innehållande vitt te silverneedle och röd nejlika. Fascinerande hantverk som man njuter av en gång (och en kanna) och sedan slänger bort.







Det var ju inte utan att jag fick lust att snorkla! Kunde liksom känna vågornas gungningar där över mig och över sjögräs och fiskar som verkade vara lika nyfikna som jag var. 


Och den blå lampan som tänds syftar på vattenkokarens on-lampa.

4 kommentarer:

  1. De där te-blommorna är så vansinnigt vackra... Älskar din rubrik på inlägget för övrigt! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med snorkling var min spontana reaktion på teblomman, hann fundera på om jag skulle få plats att köra ned huvudet i glaskannan :-) Butiken tipsade om att göra i kanna och inte mugg för att blomman skulle få plats att slå ut och vilken skillnad det blev.

      Radera
  2. Sånna blommor har jag funderar på att testa! Just för att de är så vackra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina hantverk. Jag blir nyfiken på hur de görs, ska googla på det någon dag. Den röda blomman var exempelvis en hel blomma med fäste och allt kvar. Fascinerande.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.