onsdag 27 januari 2016

Bytt är bytt

Ibland blir man glatt överraskad. På fb kommenterade jag en bild med virkade mössor och genast blev erbjuden att få en. Eftersom jag var i ljusgjutartagen när detta hände så testade jag att gjuta ett ljus med inspiration av mössan färger. Trodde jag i alla fall... Jag blev aningens förvånad när vi möttes upp och bytte påsar, min mössa var rosa och inte vinröd som jag hade uppfattat den på fotot där på fb. Nu blev jag inte alls ledsen för jag tycker mössan är fantastisk fin som den är.
Ett inte helt färgmatchat ljus. För att få lite mer ytstruktur så har jag skrapat på det färdiga ljuset med en gaffel och sedan en matkniv.
Och så lärde jag mig en ny sak, som är självklar bara man tänker efter men som jag bevisligen inte tänkte på :-) Om man tippar en ljusform lite för mycket under tiden den stelnar så blir inte luftgropen på ljusets undersidan utan på den sidan som i stelnandets stund är överst. Hade absolut inget rött stearin kvar så fick fylla den med brunt och sedan gömma det lite bakom en blomma.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.