fredag 30 oktober 2015

Så här ser det ut där jag är (fototriss)

I denna veckas fototriss får vi en titt på hur det ser ut i detta nu på olika platser. Här hos mig njuter jag av färgerna och av det där speciella ljudet som blir när man sparkar runt i lövhögarna. Det är liksom jag och småbarnen som går där och ler, har alla andra förträngt hur härligt det låter?

På mina morgonpromenader kan jag även komma på mig med att njuta av att jag inte har någon bil. Frost är vackert men trist att skrapa bort.
Förra året fick området en konstgräsplan. Här är den fotat en tidig morgon och därför öde. Dag- och kvällstid är den fylld med ungar i mer eller mindre organiserad aktivitet. Även vintertid är den en populär plats för lek och befolkas då av snögubbar. Den alltid gröna planen fick mig för övrigt att jubla "vår" flera gånger när den tittade fram från smältande snö. Och sen insåg jag att det bara var januari eller februari.

4 kommentarer:

  1. Fint med alla löven och jag kan se fram emot frosten också, vackert även om den är lite jobbig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar frosten. Och ännu mer när jag inte behöver skrapa den från en ruta.

      Radera
  2. Nix, du är inte ensam om att sparka i lövhögarna! Jag hoppar i dem också och kastar upp dem som konfetti i luften. =) Isbjörnen blir som tokig när det är dags för löv-bus! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.