onsdag 9 mars 2016

Ett rymdskepp på besök

Jag är lite nyfiken på råsaftcentrifug och har nu fått låna en i två veckor. I morse så tänkte jag köra en boast som jag fått smaka på hemma hos brorsan.

2 apelsiner
2 kiwi
1,5 cm ingefära
1 chili
3 vitlöksklyftor



Jag visste sedan tidigare att den är rejält stark så jag svepte glaset och tog sedan lite yoghurt. Kände mig jättenyttig. C-vitamin, ingefära, chili och vitlök! Nu kommer jag bli stark och pigg tänkte jag. Sen spydde jag... Nästa gång intar jag inte detta på fastande mage och så delar jag upp det på två omgångar för receptet var tydligen för två personer.

2 kommentarer:

  1. Näe, stackare! Du skulle bara vara nyttig och så sa kroppen nej tack. =( Du kanske skall mjukstarta med någon äppel- och bananvariant istället?
    Förresten tycker jag att det är sååå tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra, för annars skulle jag nappa på din kreativa-kompis-kontaktannons på stuberten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får helt klart bli en efter-maten-shot nästa gång. Jag tänkte att den här ska bli en stående grej men att jag även ska testa andra saker så jag vet om jag vill köpa en sådan här mackapär.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.