måndag 13 juli 2015

Dag fyra och fem eller nått sånt

I lördags var ju dag fyra på den där utmaningen jag hade fått på fb. Och igår var dag fem och därmed sista dagen. Men jag var inte så jätteaktiv på fb för jag var hos mina föräldrar och hade det bra. DenDär var med också och på lördagen var vi alla fyra in till min bror med familj för poolparty och grill. Grill blev det men den nya poolen var för kall så DenDär och jag drog in till stan och kollade in  OpenArt istället. Försökte få med brorson bus som guide då han hade varit där med dagis men han bangade.

Helgen bestod av, förutom trevligt häng, av en massa god mat. I utmaningen så skulle man ju lägga upp ett foto per dag på något som man hade gjort men jag vet inte om "äta" räknas dit :-) Min mamma hade gjort en bönsalsa på eget recept och brorsans fru hade gjort en massa mexikansk mat. Idag har jag slagit ihop tre olika grejer och gjort en egen salsa. Tänker att jag sa göra lite fler olika röror, så gott att bara kunna ta fram ur kylen och pytsa upp god mat som också är nyttig.

I söndags promenerade vi lite och jag blev paff över att blåbären var mogna. Sommaren har ju inte börjat än på riktigt och så kommer kullarna och lyser blått. Men gott var det med lite spontanfika vid min barndoms badsjö. Dock blev det inget bad denna helg, vattentemperaturen var ok men det var blåsigt och molnigt. Just när vi skulle gå hem så kom solen fram och då lockade det rejält kan jag säga men bristen på handduk fick mig att avstå då solen var så opålitlig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.