onsdag 15 april 2015

Hoffice


Idag sitter jag och skriver hemma hos en person som jag inte har träffat tidigare, samtidigt som andra som jag inte heller har träffat tidigare jobbar med sina grejer. Hoffice kallas det och detta för mig nyligen upptäckt koncept går ut på att man bjuder in kända och okända till sitt hem för att enskilt sitta och jobba med valfritt projekt. 45 minuter koncentration, sedan 10 minuter gemensam aktivitet och så 45 minuter koncentration igen. Det är skönt att komma hemifrån och skönt att inte kunna hitta förströelser som hindrar en från att ta tag i det där man ska ta tag i. Visst kan man försvinna in i fb även här men inför varje nytt pass så säger man vad man har tänkt göra under det passet och efteråt så säger man vad man faktiskt har gjort.  Och vid nästa paus kan jag säga att jag har skrivit klart del 4 i Saras om min stafettnovell :-) 

2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck.