måndag 8 juni 2015

Nördpyssel

Vi har en massa te och två teklockor. Eller egentligen är det ju kombinerade elektiska äggklockor med uttag för tillhörande stektermometer. Den sistnämnda funktionen pajade så DenDär skaffade en ny. Då detta var innan vi camperade tillsammans så la jag beslag på den dysfunktionella och hade till tedragning och annan tidshålling hos mig. Jag har nämligen en förmåga att slå på vatten och göra något annat i de där tre...ttio minutrarna som teet alldeles för ofta fick dra. Kallt och beskt är ingen höjdare. Sedan hamnade vi ju i samma lya och då gjorde äggklockorna det med.

Tre minuter är standard men ibland får de klocka andra teer eller koktid eller någon annat tidsbehov. Och då är det lätt att man av gammal vana bara startar en klocka för ett treminuterste och så är det brödgräddningstiden man får. Ja, ni förstår världsproblemet här...

DenDär kom på att vi kunde sätta en 3:a på den ena så vi såg skillnad på dem. Sedan blev det, under visst fniss, ett "x" på den vi ställer om. Då tyckte min inre nörd att trean kämdes trist trist så den okända variabeln fick sällskap av en grekisk bokstav.
Så nu drar vi vårt te i 3 minuter och fjorton sekunder.


3 kommentarer:

  1. Smart ��
    Tusen tack Katherina för dina fina kommentarer hos mig och om mig på din blogg. Jag gick nyss in och tittade och visst hade jag kommenterat, det minns jag men den var inte där. Inte första gången det strular när jag skall kommentera från mobilen, men nu finns det en kommentar och jag blir varm i hjärtat av dina ord. Tack.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Smart! Mitt te har en förmåga att bli kallt och beskt då jag yrar omkring, så jag får nog apa efter er där... ;) haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med fler vimsiga. Pi-draget te är väldigt gott :-)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.