fredag 26 juni 2015

Kväll... (fotoutmaning)

Ibland känns livet lite för krångligt och löpsedlar som skriker ut om kriser här och ond bråd död verkar ju inte direkt upplyftande på livsandan. Men då kan man under en kvällspromenad mötas av en trygg försäkran, uppklistrad på en lyktstolpe. Och genast känns livet lite lättare...



Det kan ju i och för sig ha påverkat att jag var på väg hem från ett alldeles, alldeles underbar trädgårdshäng. :-) Faktiskt samma fredag som bilden till förra veckans bidrag fotades, en alldeles förträffligt fin fredag var det. Sådana dagar behövs verkligen.

Och sen måste jag bara passa på att säga att jag är så imponerad och inspirerad av alla er som utnyttjar skärpeinställningen. Den där fredagskvällen försökte jag göra detsamma i den mån jag kan det på mobilkameran och även om inte bakgrunden helt flyter samma i det första fotot så tycker jag ändå att det gör skillnad. Sedan är det ju lite olika vinklar och inzoomning också så helt lika är ju inte bilderna även om man bortser från skärpedjupet. Men helt klart något att leka mer med! Och tänk att kvällarna nu är så ljusa så att kameran klarade sig utan nattinställning.




Hos Fröken Foto hittar ni fler tolkningar på temat.

11 kommentarer:

  1. Härlig tolkning på " kväll". Ha en fin fredag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hihi... söt lapp. Rätt skönt med någon som säger åt en att slappna av, det kan vi behöva!
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det är bra saker som har blivit beställda :-)

      Radera
  3. Vilken fin tanke! Att sätta upp små lappar sådär. Härlig tolkning av temat, tack för att du delade och tack för att du är med i utmaningen.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev glatt överraskad, tänkte först att det var reklam eller propaganda av något slag.

      Tänk att vi har kommit halvvägs nu med utmaningen!

      Radera
  4. Kvällsbild och klokt budskap! Fin tolkning!
    Glad sommar! /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du också har en härlig sommar.

      Radera
  5. Klok tolkning av temat! Det gäller att lyfta det positiva! Fin fredagskväll till dig!

    SvaraRadera
  6. Duktigt! Ibland är mobilkameran faktiskt att föredra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja mpbilkameran är bra, om inte annar för att den är med :-)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.