torsdag 20 november 2014

Idag har jag varit kär


Och arg. Och uttråkad. Och en massa annat. Mer eller mindre framgångsrikt. Går en kurs i improteater. Det är svårt. Och otäckt. Och bitvis alldeles, alldeles underbart. Hur gestaltar man egentligen känslor med kroppen? Uppmaningen "överdriv" fick mig att vilja klippa till ledaren, och då skulle jag spela anti och inte arg... Så frustrerad blev jag över att inte nå fram med det jag skulle visa och inte veta hur jag skulle göra för att spela ut mer i att jag var anti. Sen klappade jag höns och kände att i den övningen hade jag bättre flyt.


-Varsågod...
-Åh en...

Sånt övar vi mycket på, vad fick jag? Hur reagerar jag på det?

Föreställningar har jag gått på och där ser det så lätt ut, så självklart. Ingen förstenande rädsla syns där inte. Ibland sporrar det och ibland får det mig att vilja ge upp. För att de där "alla andra" är så mycket bättre. Men jag kämpar på.

Vill man skratta och ha kul i Stockholm så rekommenderar jag Improvisation & co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.