måndag 29 augusti 2016

Krya-på-dig-kakor och tankeläsning

Den 12/8, mitt i den långa sjukperioden som fick mig totalt uppgiven, sände jag iväg ett SOS-sms till min pappa. "Hej Här i feberdimman blev jag plötsligt väldigt sugen på dina pepparkakor. Om du har några till övers så får du gärna ta med när vi ses den 27:e."

Min pappa är nämligen världens bästa pepparkaksbagare och jag tänkte att jag skulle ha något gott att se fram emot. Så länge som till den 27:e behövde jag dock inte vänta, några dagar senare låg det ett vadderat kuvert i brevlådan! Och innehållet? Ja, ni kan säkert gissa!

Av brevet som följde med står det helt klart, även om jag ibland har anat det, att mina föräldrar är tankeläsare.
Pepparkakorna var packade och klara redan när jag skrev mitt sms!

Febern försvann bara någon dag efter att jag hade intagit alla krya-på-dig-kakorna. Såklart. Och sen ställde sig min pappa och bakade fler pepparkakor så jag fick en ask är de hälsade på. I förebyggande syfte liksom.

Extra plus för det supermysiga brevpappret, det fick min bror när vi var barn och jag har alltid suktat efter det. Nu har jag ett ark, med kärleksfull hälsning och allt, och funderar på att rama in det.

2 kommentarer:

  1. Så in i bombens fint och omtänksamt av världens bästa pepparkaksbakare!!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra förpackning för kakor på posten! Underbar pappa =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.