lördag 7 december 2019

Mer girlanger åt folket

Idag är det min tur att lägga i något i vår gemensamma adventskalender och jag tänker mig glitter och polkagriskäppar som vi kan dekorera granen med.

Julgranskulorna sitter redan i granen i form av något så smidigt som en girlang. En skapelse vars tillkomst är en lycklig slump. Vi hade besök, innan vi hade granen framme, och kompisen hittade ett skosnöre som hon trädde upp två kulor på. Efteråt insåg jag hur genialiskt det är. Inget mer pill med öglor på kulor utan bara på med en girlang.
Skosnöret har fördelen att det är såpass tjockt och strävt så det håller kulorna på plats. Så jag höll mig till det och trädde på resterande kulor, allt eftersom jag hittade dem bland övriga leksaker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.