lördag 24 december 2016

Saket en kan göra på julafton när en är hemma och förkylder


 När det blir snuva istället för julturné så kan man göra pizza till lunch.
Äta Katarinakulor som DenDär ställde sig och gjorde till mig igår kväll.
Få för sig att baka lussekatter och saffransbullar utifrån ett recept som jag upptäckte tack vare att Borgmästaren nämnde tv-programmet Dessertmakarna i en kommentar till mina saffrans-hallonbullar. I de här blev det saffranssmör, jättegott! Bakhandduken är från min farmor, vi har turligt nog samma begynnelsebokstav i våra namn.
Och så kan man titta på ett videoklipp och igen känna att man bara måste ha just den där grisen och den där katten som man såg i ett skyltfönster för några veckor sedan. För visst busar de på riktigt? Visst är de inte bara batteridrivna saker som råkat hamna så här? /mvh hon som besjälar saker snabbt som attans




6 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du blev sjuk just vid jul! Men pizzan och Katarinakulorna (åt sidan stora kompositörer!) ser riktigt goda ut. Hoppas att du kryar på dig snart och att du har det jul-bra trots snuva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarinakulorna är DenDärs påhitt då jag inte gillar kompositörens.

      Radera
  2. Trist att vara sjuk, men ni ser ut att ha haft en trevlig jul trots allt =)

    SV: Tack <3 Skoj att du gillade dom =)

    Krya på dig <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det blev en väldigt mysig dag. Fast vi båda glömde bort flera gånger att det var just julafton :-)

      Radera
  3. Verkar som att du orkat en hel del, trots att du var krasslig :) Kul att du kollade in Dessertmästarna! Hoppas du är på benen nu igen och har haft en skön jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, bästa vetedegen! Jo, jag frisknade ju till och hade härliga juliga dagar sen.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.