onsdag 1 februari 2012

”Henne borde du prata med, ni två ska ha kontakt”

fick jag höra i förra veckan under det inspirerande samtalet med polisens barnförhörsutbildare. Efter dagens samtal kan jag bara instämma och det härliga är att den jag ringde upp verkar ha samma inställning. Nu har jag mailat över ett utkast till henne för kommentarer. Det är så spännande detta!

Under helgen och måndagen var jag mest frustrerad. Helgen innebar ju att jag inte kunde nå de människor som jag skulle söka på deras arbetsplats och jag ville så gärna komma vidare direkt. På måndagen ville jag mest sitta och bevaka datorn i väntan på att kursarna skulle ladda upp sina texter, var så nyfiken på vad de hade skrivit. Nu har jag läst det mesta och en del tycker jag är jättebra och deras snygga vändningar i texten gör att jag kommer vidare i min egen berättelse. Onsdag och torsdag nästa vecka är första träffen och då får jag muntlig återkoppling på det jag har skrivit. Att inte alla kan komma då gör att det även blir en del skriftlig återkoppling vilken jag hoppas ska ha inkommit varje gång jag kollar till klassidan. Vill att allt ska hända på en gång och jag känner mig ibland som en treåring som inte kan vänta utan bara stampar i golvet skrikandes "NU" för full hals. Har i omgångar hunnit ångra lite att jag valde en distanskurs, saknar detta att bo tillsammans med kursarna och leva bara i detta, andas detta hela tiden. Fördelen med en distanskurs är att jag kan göra en massa andra spännande saker samtidigt och när jag väl gör det så är jag nöjd med mitt val. I måndags var jag på en informationsträff på skattekontoret och nu vill jag stoppa in även en annan kurs under denna termin, en kurs som jag hoppas att jag får sällskap på! Kvällen satte i alla fall igång kreativiteten i mig och jag skissade på en massa saker samtidigt som jag lyssnade och antecknade.

Snart är det dags för babysim och minisim. Att bära fram och tillbaks saker var ju inget bra märkte jag senast så denna gång ska jag bara vara i bassängen, återstår att se vad mitt dumma revben/revbensmuskel tycker om det.

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck.