fredag 4 augusti 2017

Första mästerverket :-)

Nu har Liten varit här ute i fyra månader och några dagar. Det är så mycket som är för första gången, både för Liten och för mig. Att det är så för henom känns ju självklart men jag hade inte förväntat mig att det skulle kännas så för mig. Första gången jag skulle åka nedför en rulltrappa med Liten i sjal så visste jag inte hur jag skulle göra! Det kändes så vanskligt att kliva på en rörlig trappa när jag inte riktigt såg min fot pga sjalen och jag insåg att jag stod där och försökte beräkna hur jag skulle ha tyngdpunkten för att inte trilla. Det blev inget rulltrappeåk den dagen. Jag gick och letade reda på hissen istället för jag vågade inte chansa, var helt säker på att det skulle sluta med att jag tumlade nedför rulltrappan och skadade Liten. Och så har det fortsatt med tankar på hur man gör saker som tidigare har gått av bara farten. Knasigt men sant.
Andra första gången-saker är häftigare. Som första pussarna tillbaka och första jollrandet och alla de där sakerna som barn lär sig. Och idag har vi pysslade tillsammans för första gången. Vi ska nämligen på 1-årskalas och då passar det ju fint att rita ett grattiskort att sätta på paketet. Liten har helt klart inte fattat sambandet mellan kritan och de roliga strecken på pappret men det är spännande att hålla i saker så kritan dög bra ändå. Och rätt som det är blev där några streck! Glädjen över denna magi gjorde att hen släppte kritan och hojtandes viftade på armarna.  Pappret skrynklades även ihop några gånger och fick sig en drös bithål.
Personligt blev det i alla fall och så klart ett mästerverk i mina ögon :-)

En förklaring till den udda beskärningen av fotona: en del av mig vill överösa er med foton på Liten för hen är ju, för mig, världens finaste och roligaste och härligaste unge. Men samtidigt vill vi inte ladda upp en massa foton som för all framtid snurrar runt på nätet så vi har bestämt oss för att inte lägga ut foton på Liten varken på blogg eller fb.

1 kommentar:

  1. Så fint med personligt grattiskort!! Hoppas de sparar det tills liten blir vuxen.

    Förstår helt din inställning att inte fota barnen. Jag är inte heller förtjust i att lägga ut mina barn på nätet med det undantaget att jag har ett privat instagram för mina närmaste vänner och släktingar och där visar jag några barn-bilder. Men aldrig utan att de fått godkänna bilderna...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.