söndag 1 mars 2015

Kakor - i mina händer denna vecka

Ja, denna vecka har det inte hänt så jättemycket på pysselfronten eller på skrivarfronten. Veckan innan födelsedagen spenderade jag med migrän och sedan spänningshuvudvärk. Roligare kan man ha och särskilt trist kändes det eftersom jag bara dagarna innan hade känt att jag började få tillbaks lite ork efter en väldigt hostig februari. Men efter ett besök hos thaimassörerna så började kroppen äntligen vakna till liv. Och sådär inför det fyrtioandra året tillsammans gjorde jag en deal med min kropp om att jag ska träna mer och den i sin tur ska dra ned på migränande och kanske också på hostandet. Får se om vi båda lever upp till det.

Det jag faktiskt har gjort är att baka kakor. Den jättelika bläckfisken från fredagens häng med kompisar hade inte helt gått hädan så den dekorerades av brorsons bus med vårt favoritgodis. En brorson bus som efter en titt på fotot av orginaltårtan snabbt deklarerade att det var en bläckfisk samt "sådana tårtor äter inte jag". Däremot gillade han idén och pratade om att nu fångade den bilar istället för en båt.




Semlor serverades det också med söt dekoration som jag föll för i en livsfarlig butik som byter varor med sån fart så det alltid är nya saker när jag sticker in näsan. Särskillt smidigt är det att dekorera semlor såhär när locken blivit lite brända och behöver gå hädan.



Jag har haft en väldigt rolig födelsedagshelg och fått både blommor och roliga presenter. Mina föräldrar kunde inte komma pga dum sjuka men skickade ett foto på tulpanbuketten som jag skulle ha fått. Så nu har jag en virtuell bukett och tre vanliga att njuta av.



Njuta ska jag även göra av lyxkakaon och en det som det helsvarta presentkortet berättigar till. Kul att min fuling med hemmamörkermiddag i julklapp gav en sån mersmak som jag hade hoppats på. Mitt julklappsrim då var ju inte ens en fin hint :-)


Här kan du se vad andra har gjort i veckan.

4 kommentarer:

  1. Här var det bakverk i långa rader! Grattis på födelsedagen! Bra tips med hallongrottor i miniatyr. Kul att du är med i utmaningen.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen, hipp, hipp hurra! I efterskott om jag tolkar det hela rätt =) Å vad kul att du får en mörkerdejt! Hoppas det blir attans bra.

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagaen! Här bjuds det på många smaskiga saker.

    SvaraRadera
  4. Äh. Min kommentar försvann :(
    Fin dekoration av semlorna!
    Å grattis!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.