lördag 24 februari 2018

Önskelista för en ettåring

Det är inte klokt men den här krabatn vi har här hemma är snart ett år! Saker som hen gillar att göra är att springa, klättra, läsa böcker, lägga pussel och samla ihop och jämföra saker vi ser i böcker och som finns här hemma. Att vara på öppna förskolan ch hänga med de lite äldre barnen är också jättekul liksom att gå på babysim.

Kalas kommer det att bli, tre stycken då vi tror att det blir lite lagom med folk för att Söt ska tycka att det är kul. Frågor om presentönskningar har trillat in och jag tycker det är lika svårt som inför jul. Saker som går att spela på är jättekul men det kan lika gärna vara en igentejpad tändsticksask som ett instrument. Här kommer i alla fall ett försök till en önskelista, hittar man saker på loppis eller liknande så är det bara kul. Jag tänker att för att det inte ska bli dubbletter så kan man skriva en kommentar under inlägget och paxa något man vill köpa. Likadant om man kommer på något som inte står med här. Vi lovar att hålla Söt borta från bloggen så paketen får bli en överraskning på kalasen :-D

Böcker som jag vet kommer gå hem här:
Vi går på babysim av Moa Eriksson Sandberg
Böcker i kartong där man pekar och lyssnar, gärna med instrument och olika sorters musik. Dessa ska tydligen finnas hos Ica Maxi till ett bra pris.
Peka & titta : kroppen av Louise Tucker
Knacka på! av Anna-Clara Tidholm (med kartongsidor, vi har den med tunna blad och den är snart sönderläst)
Pyret fixar frukost av Sara Berg och Karin Frimodig (denna finns nog endast med tunna blad)
Böcker med tillhörande cd-skiva så att man kan lyssna på sagan.

Känner man till något spel som kan lekas med tillsammans med en ettåring så är det välkommet.

Järnväg i trä kanske kan vara kul nu.

Upplevelser: ordna ett litet äventyr. Än får man med minst en förälder på köpet.:-)

I övrigt tänker vi att Söt ska få någon form av springcykel eller bobbycar (vi tänker att vi ska försöka låta honom testa innan vi bestämmer vad vi ska köpa) att använda när våren kommer så ett litet bidrag till det är också välkommet men kanske inte lika kul att ge.

1 kommentar:

  1. Jag råkade ramla in på bokrean när jag letade födelsedagsbok till Brorson Bus så nu är det köpt lite böcker även till Söt.
    Musik - Peka, lyssna
    Min ljudbok. Mitzi och Matzi
    Stor och liten
    Vad är det som låter?
    Lilla ankans badbok
    Lilla fiskens badbok
    Lilla grodans badbok
    Den lilla fräcka elefanten
    Det ska jag klä på mig

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.