lördag 14 oktober 2017

Adventslängtan

 Vi bor i ett betongkomplex. Trist som bara den på utsidan, mysigare på insidan men trist utsikt. Men så satt jag häromdagen i ett nedsläkt sovrum med en sovandes Unge i famnen, en Unge som har ont av tandsprickning och är förkyld och behöver det där hud mot hud extra mycket just nu. Och då slog det mig att omgivningen här kommer bli otroligt vacker när adventsbelysningen kommer upp. Tänk er alla dessa fönster med stjärnor, ljusstakar och annan advents/julbelysning. Åh vad jag hoppas att alla här firar jul i alla fall så pass att de sätter upp någon form av extra belysning.
Sedan kunde jag inte låta bli att leka med ljuset och rörelse. Alldels för kort slutartid på mobilen (ville inte pilla för mycket på inställningarna) för att det skulle bli något i närheten av sådan där ljusmålning men kul var det och mersmak gav det. Jag älskar tiden med Ungen nu, allt vi gör och alla upptäckter som görs. På samma gång ser jag fram emot alla saker vi kommer kunna upptäcka tillsammans. Ljus och mörker är ju redan magiskt och kanske står vi där om ett år och gör ljuskonst tillsammans.

1 kommentar:

  1. jag skriver svaret på din fråga på min blogg här också ifall du inte ser det:

    jag tyckte att det var jättesvårt att hitta glanslinser i bra storlek, och blev glad när jag tillslut hittade några som skulle passa! de var lite repiga och jag skulle ha velat ha dom lite mer konvexa. Men med tanke på utbudet och priset rekommenderar jag dom!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.