onsdag 8 mars 2017

Semmeltider (eller så kan det gå när man tömmer frysen)

Varje gång jag ska flytta så tänker jag att det vore smart att äta upp det mesta i matväg för att slippa släpa på det, nu senast var första gången jag faktiskt gjorde det. Och när man hittar några lussekatter och affärerna redan i januari har börjat sälja semlor så kan det hända att man gör sig en lussesemla.

Jag gjorde som jag brukar, skar av ett lock, gröpte ur en del inkråm och blandade det med grädde och mandelmassa. Sedan i med det igen och på med vispad grädde och locket. 

Helt klart goda även om min favorit fortfarande är min semla med rosenvatten. Dock ska jag försöka komma ihåg att göra mer platta semmelbullar nästa gång jag bakar sådana för just det var klockrent, mer blandning, mindre bara bröd.

Hur gillar ni era semlor?

2 kommentarer:

  1. Åh den där semlan såg inte alls dum ut! =) Jag älskar semlor, men sen jag blev glutenallergiker så har det inte blivit några alls. Men semla i en tallrik varm mjölk är bäst enligt mig <3

    SV: Mm svärdottern som fotat <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick jag lust att baka glutenfria semlor till dig, en knäpp grej jag har för mig - att fixa.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.