lördag 21 januari 2017

Titta, leran innehöll en kamel...


Med bara några minuter kvar av kermiktillfället så satt jag och lekte med min lerklump, klämde den mellan fingrarna och upptäckte kamelpucklar. Så medan de andra började avsluta så knåpade jag ihop en kamel. Men med benen ditsatta så var det något som kändes fel och jag kletade ned min mobil med lera för att kunna söka fram en bild. Insåg då att kameler har rumpor! Så en sådan fick jag snabbt sätta på men jag hann inte flytta bak bakbenen. Men jag gillar den ändå! Den brändes helt utan glasyr och leran har chamotte i sig, bitar av redan bränd lera, så kamelen är härligt skrovlig.

2 kommentarer:

  1. Gud vad söt!! Han måste ju bli kompis med din plyschkamel. Hette den Kanel eller Kamel? =)
    Skrattade gott åt den försvunna bakdelen. Har aldrig tänkt på att kameler har tydliga rumpor, så jag märker att jag precis är på väg att göra en Google bild-sökning med lite skruvade sökord... =D

    SvaraRadera
  2. Himmel va söt! <3 Gillar den verkligen.

    SV: Tack för dom värmande orden inne på min blogg <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.