torsdag 15 september 2016

En låda kommer lastad med mat


Min lilla kokvrå har på sin sida berättat om Smartbox, en kartong med mat på olika teman. Under juli så ordnade hon en tävling där vinsten var en smakbox på temat "nya vanor". Jag dras ju alltid med en kronisk hosta efter att jag bodde i en lägenhet med mögel i väggarna och just då var jag inne i en väldig dipp och orkade inte alls ta mig an några nya vanor på egen hand så jag önskade mig denna pepp. Och jag vann!
I mitten av augusti, när jag var totalt däckad av feber, hosta och ökad hosta så kom min box! Det kändes som rena julafton att plocka upp sak efter sak ur lådan. En del har hade jag smakat tidigare och en del var nytt. Och en grej var ett totalt frågetecken, vad är det här till..?
Efter lite bläddrande bland medföljande papper så fattade jag att det är en sockel som gör att man kan ställa tetror som har kork upp-och-ned i kylen och på så sätt lättare få ut även det sista. Smart grej. Som ska få vandra vidare till någon annan för jag kör på den andra typen av yoghurtpaket, tycker de är lättare att klämma ut allt från.

Och ja, det som skymtar i skålen bakgrunden är det sura godiset som jag direkt hällde upp.

Den produkt som jag var mest nyfiken på var havreringarna med blåbär. Jag har de naturella sedan flera år och gillar dem så mycket att jag även kan äta dem som snacks. Tyvärr blev jag besviken på blåbärsvarianten, jag vet inte om det var den tillsatta blåbärsaromen eller extra havren som gjorde att jag upplevde den som för söt. Och så var ringarna mycket mindre och inte alls lika knapervänliga som de naturella. Tyvärr för dels var blåbärsvarianten ekologisk. Provpaketet fick mig i alla fall att maila tillverkaren och efterfråga ekologisk havre även i de naturella ringarna.
Jag har testat varorna lite allt eftersom och det har känts lyxigt att prova nytt. Ett tag var jag inne på att testa den här tjänsten mer men det föll på att jag vill ha ekologiskt och gärna mat utan citronsyra (utesluter den om det inte står att den är från citroner) och tyvärr levde inte alla produkter upp till det.

Glädjen över boxen delade jag förresten med min pappa för chokladen som var medskickad hade smak av kaffe och det är något som jag inte kan med men det kan han :-)


2 kommentarer:

  1. Visst är det kul att packa upp sin box!
    Ser att det är lite varianter på boxarna, jag hade inte sura godisar, utan fruktgodis, och i min choklad var det hallon...
    Tyckte inte att havreringarna smakade något alls, men jag blev sugen nu på att testa de naturella.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av pappren framgick att det var flera produkter som varierade lite: chokladen, godiset, drycken i den lilla flaskan, brödmixen i tetra och kakmixen. Jag har förresten fått svar från havreringstillverkaren, de har diskuterat att göra de naturella ekologiska men inte tagit något beslut. Jag hoppas det blir ekologiskt så jag kan köpa dem igen. Paketets gröna färg har fått mig att utgå från att det var ekologiskt, upptäckte mitt misstag när jag såg att det stod ekologiskt på blåbårsvarianten.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.