torsdag 12 maj 2016

Bikinikropp?

Steg ett.
Ni har väl sett eller hört hur man snabbt får en bikinikropp? Tankarna kan lätt gå till hårdträning och självspäkning men den enkla ekvationen är "ta en bikini, sätt den på valfri kropp och voilá, en bikinkropp". Men här var det ingen bikinikropp, nix pix, för här badades det naket. Så otroligt skönt tycker jag.

Nu hoppas jag att det varma vädret återvänder snart. Helt otroligt underbart att kunna njuta av sol och bad, tja njuta är väl att ta i men ändå kunna svalka sig. Vet inte ens om jag som barn har varit i vattnet så här tidigt på året. I söndags kom jag i halvvägs innan jag tyckte att det räckte, i tisdags var jag i två gånger. Första gången blev det ett snabbt dopp, andra gången simmade jag en stund fast det var i kyligaste laget. Men ändå var det helt underbart!
Jeanskropp.

4 kommentarer:

  1. Vad modig du är som badar redan! Själv har jag gått från att vara en som badar i iskalla fjällsjöar tills jag blir blå till att vara en riktig badkruka som vill ha riktigt varmt i vattnet. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modig eller dum, ibland ligger de nära varandra :-) Egentligen är jag som du är nu men badsäsongen blir ju så kort då så nu när vädret var så varmt så tänkte jag att det är bäst att passa på. Fast allra helst skulle jag vilja bo på en plats med mer värme typ nästan jämnt.

      Radera
  2. När jag var aktiv i scouterna badade jag alltid tidigt på våren. Hyfsat lätt att komma i kalla sjön efter en lång och svettig vandring. Och det är nått fantastiskt skönt med att bada kallt. Men ett jobbigt steg att ta. Så nu är jag badkruka och badar inte förrän det är på tok för varmt för att inte göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upptäckte det härliga med kallbad när jag hade badat bastu vid en brygga. Innan dess var kallt bara kallt. Och det måste nog vara väldigt varmt och vindstilla för att jag ska vilja bada såhär utan bastu. I scouterna kan jag tänka mig att ni snabbt fick upp värmen när ni började fixa läger?

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.