lördag 2 april 2016

Kulturtant?

Nu har jag varit på utställning igen vilket ger två sådana besök innan ens första halvan av 2016 har passerat. Kanske är jag på väg att bli en kulturtant? Det vore trevligt för jag saknar att ta mig iväg på sådant. Den här utställningen var en sådan som hade gått mig förbi om det inte hade varit för fb. Ofta skummar jag mest bara fb, trots tal om smarta program som ska kartlägga oss i typ allt så får jag mest upp ointressanta saker som jag inte klickar på. Men ibland så dyker det upp att en kompis tryckt like på något event som jag inte hade en aning om fanns, och då är det värt skummandet av det andra.

Så innan påsk, på den sista utställningsdagen, så knatade jag iväg till Galleri T för att titta på tre olika utställningar varav jag bara i förväg kände till den ena konstnären. På vägen dit njöt jag av solen som glittrade i vattnet och kom på mig själv med att verkligen känna att jag vill börja leka med lera igen, keramik alltså. Det är ett sådant härligt, kravlöst skapande som jag inte har sysslat med på ett tag då jag inte haft någonstans att bränna. Kliver så in på Galleri T och möts av.... keramik! Livsbejakande, härlig keramik. Och av målningar, ni vet sådana där målningar som förflyttar en någon annanstans är där man fysiskt råkar stå.

Och jag mötte även keramikern och otroligt nog så bor hon nära mig OCH då och då öppnar hon upp sin ateljé även för andra. Så nu ser jag fram emot workshops!

och Galleri T var en trevlig upplevelse, lär bli återbesök där.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är FINT att vara kulturtant och kallar mig själv gärna för det. Att vara kvinna och digga kultur, det är grejer det. =)
    Vad härligt det låter med galleribesöket och förhoppningsvis att du får börja skapa i lera igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag får jobba lite på att uppnå den fina titeln men den, och framförallt innehållet, hägrar.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.