fredag 11 september 2015

Nära... (fotoutmaningen)

Först skrev jag ett helt annat inlägg, ett om hur nära det blir till allt i en lya på tjugofem kvadrat. Men nu, såhär på väg i säng, började jag försöka fånga känslan av en annan form av nära. Den där när man kommer en annan människa nära både fysiskt och psykiskt, när beröringen blir ett samspel och något händer i både hos den som berör och den som blir berörd. Hos mig börjar det pirra i den kroppsdel som har kontakt, ett pirr som även kan överföras till den som jag berör. En del pratar om energier vilket för mig ger en bra bildlig förklaring av något jag inte riktigt kan förklara. Härligt är den i alla fall den där kontakten, att komma en annan människa så nära.




Önskar er alla en fin helg med härlig närhet.



Det där andra inlägget kommer under lördagen. Men innan dess kan man titta på andras bidrag hos fröken foto, eller kanske hoppa med själv.

7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med närhet. Härliga bilder du visar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Haha, fotoutmaningen finns i huvudet hela dagen alltså *ler* Jättefint inlägg och visst är det härligt att vara nära... både fysiskt och psykiskt.

    Tack för kommentaren, jag måste varit totalt förvirrad igår och jag har nu lagt till lite mer nära på min blogg.

    ha en riktigt fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Fint att få vara nära, ger så mycket för båda parter... ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  4. Nära är härligt! Superfint inlägg!

    SvaraRadera
  5. Energier kan säkerligen överföras mellan människor ...häftigt att du kan känna det....fina bilder

    SvaraRadera
  6. Spännande det där med energier mellan människor. Pratade senast i söndags med en vän som har förmåga att känna energiströmmar från människor. Vid taktilmassage är det också spännande hur man känner olika energiströmmar på olika delar av tex av ryggen. Fysisk och psykisk närhet är vacker! Tack för din tolkning! /Kram

    SvaraRadera
  7. Energier tror jag på.
    Kanske för att jag känt det när jag provat healing.
    Värme från någon annan som gör att det pirrar på en plats på min kropp.
    Coolt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.