onsdag 20 maj 2015

Spindlar och stafettnovell del 9


Imse vimse spindel klättrar upp på trån´... Imse vimse spindel, ja så heter den novellen som jag skrev klart igår och lämnade in till min skrivgrupp. Ena gången får de läsa om en gris och andra gången om en spindel. Och båda gångerna har jag fått googla på djuren det handlar om, fått lära mig hur de föds och hur de lever.

I vanliga fall gillar jag spindlar men jag måste erkänna att när jag imorse fick syn på en här hemma alldeles bredvid mig så hoppade jag till lite, så mycket satt min egen berättelse kvar i kroppen. Tanken var att lägga ut berättelsen på bloggen men jag har insett att skrivartävlingar har börjat ange att tävlingsbidrag inte får vara publicerade på något sätt, tidigare har det bara stått i tryckt form. Risken är ju att de googlar vinnande bidrag och om man nu skulle bli korad till vinnare så vore det ju trist att direkt bli diskad.

På Saras blogg drömmer Lina och Erik om en Islandsresa. Vi får se vad som händer, det är ju ett tag kvar tills Lina fyller 18 och kan ordna med pass utan att hennes mamma godkänner det. Och så är det ju min tur att snurra runt med karaktärerna så när Sara får tillbaks berättelsen kanske Lina och Erik har blivit jätteosams. Erik har fått ett stipendium för datortekniska studier i usa eller, eller, eller... :-)

1 kommentar:

  1. Jag älskar inte spindlar. Verkligen inte älskar dem. Men när jag stöter på en ute i skogen är det lugnt. Det är inne de blir så attans stora. Då åker dammsugaren fram.... Och trots det har jag dragit igång spindelprojekt med barnen på nya jobbet.... =P

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.