torsdag 19 mars 2015

Utan snus försmäktar vi på denna öde ö

Liksom Tommy, Annika och Pippi så har jag inget snus. Fast det som får mig att försmäkta här i gamla lyan är att jag är utan både bok och, för det mesta, facebook. Det var ju inte tänkt att jag skulle vara här just nu, jag skulle ju ha följt med tillbaks till Stockholm och kommit hit igen på lördag för magasineringsrycket. Men så var jag ju sjuker och varken fick så mycket gjort som behövdes eller kände mig pigg nog att flänga och fara. På ett sätt är det skönt att vara kvar här nu när det inte är så väldigt mycket kvar att göra, att kunna småfiffla och lättare lämna iväg sålda prylar. Men det där att inte ha något bra att pausa med. Längre pausar blir det ju ute i härliga solen men de där korta små pausarna ni vet.



Men så kom då en livboj från Sara. Lika oväntad som uppskattad. Med start på onsdag ska hon och jag stafettskriva! Hon publicerar första delen, onsdagen därefter publicerar jag den andra delen och sen fortsätter vi att turas om. Så spännande!!



Så nu slår jag mig ned lite varstans när jag behöver en paus och leker med berättelsen. Någon dator har jag ju inte med men det kvittar för jag vet ju inte heller exakt hur hennes berättelse kommer se ut på onsdag, har bara läst ett utkast. Utmanande och kul!

Och när jag letade livboj på min solskenspromenad idag, min solskenspromenad i vårjacka!!, så hittade jag även dessa.



"Ja det är våren, ja det är våren som har kommit tillbaka igen.!

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli så braaaaaaa =) Och nån prestationsångest behöver du inte ha. Vet inte om första delen blir så mycket mer än utkastet du fått läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det var på skoj. Så snygg (o)barkbilder du hade tagit.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.