onsdag 18 mars 2015

Purple is the new black

Det gick ju en serie som många pratade gott om, "Orange is the new black" men jag har bestämt att det är lila som är det nya svarta. Lila är en färg som jag har gillat sådär av och till men aldrig trott att jag skulle inreda med. Och det skulle jag ju inte heller, jag skulle ju ta upp orange ur min härliga randiga box (som jag fortfarande flera år efter inköpet inte vet vad jag ska använda till mer än "bli-glad-av"-sak).



Men så skulle jag köpa en lampskärm på loppis och föll för denna.


Och sen skulle vi köpa bäddsoffa (igen efter katastrof på katastrof från det stora möbelvaruhuset) och båda insåg vi att vi ville ha det lila överdraget. Hur galet som helst men hur nöjda som helst blev vi. Och våra frukostar ser aaaalltid ut såhär. Eller i alla fall när vi säger "hej då, kom snart tillbaka" till grannen som vi kommer sakna ett tag.


Jag fick tulpaner som matchade lampan och soffan. Tulpanerna fick följa med till gamla lyan såhär sista flyttrycket.


Och de hjälper mig att förtränga att det ser ut såhär


Och istället tänka på att från och med söndag så bor jag bara på ett ställe. Och då ska jag ta och krypa upp i den där lila soffan och titta på den där orangea serien som jag just har fyndat.


Och kramas och äta popcorn. För dem hann jag inte äta upp här i gamla lyan innan jag sålde micron. ...och jag övervägde att gräva fram min fluffiga orangea filt från längst ned i en flyttkartong bara för att det skulle ha gjort fotot så mycket häftigare men så sa förnuftet till mig att jag är här för att packa kartonger, inte packa upp dem. Förnuftet viskade även nått om att göra sig av med grejer och inte skaffa nya men det hörde jag inte så noga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.