fredag 6 mars 2015

Morgon... (fotoutmaning)

Nu är det kväll och jag kom på att det även är fredag och därför fotoutmaning. Förkyld som jag är så är jag lite dagvill och har inte heller varit ute så mycket. Fick för mig att dagens tema var "ljus" och kom på en idé som jag kunde utföra här hemma. Blev nöjd.

Se insåg jag att jag nu har bidraget klart till näst-näst-nästa gång....

Hur fasen tar man ett morgonkort såhär på kvällen. Nog för att jag har vänt på dygnet en del under veckan men inte så mycket. Mornarna just nu har bestått av att samla ihop nattens snorpapper, inte så kul att fota kanske, och att ta en sked dunderhonung. Under dagarna pimplar jag honungsvatten med citron men på morgonen tar jag en sked av den väldigt nyttiga honungen som jag fick av min yogande vän. Jag är helt säker på att det är dunderhonungen som har gjort att jag bara däckade i megaförkylningen och inte har dött flera gånger om under veckan som varit. God är den också.


Här hittar du andras, kanske mer genomtänkta, bidrag.

8 kommentarer:

  1. Stackare! Så fiffigt att ta honungen som din morgon. Man ska ju göra det som är ens morgon. Hoppas bara din morgon blir bättre framöver. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Var kan man få tag på den honungen???
    Vore bra att ha hemma så här i förkylningstider
    Krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollar upp var honungen är köpt, återkommer.

      Radera
    2. På en vanlig coop eller hemköp, vid en hylla för eko och lokalt.

      Radera
  3. Funderade också på att fota näsdukshögen till utmaningen! Men det är väl inte så trevligt... =P Honung är attans gott, helt klart dunder i den.
    Krya på dig med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fnissade lite åt det, att du och jag kunde ha gjort en "dagens dubbel" :-)

      Radera
  4. Fy då, dunderförkylning är inget vidare. Nu har jag ju haft en helt galen helg som jag till en början trodde skulle bli lugn, men som flugit fram i ett rasande tempo. Därför kikar jag in här lite senare än jag tänkt mig. Därför hoppas jag nu att din förkylning gett med sig och att du mår bättre.

    Stor kram till dig. Malin

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.