fredag 27 mars 2015

Ljus... (fotoutmaning)


Dagens tema var ju det jag fotade den där kvällen när jag hade blandat ihop temana. Då för några veckor sedan när det fortfarande kändes mörkruggigt ute mestadels av dygnet. Och ordet ljus fick mig att tänka på reflexer. Vi har reflexer på oss och på våra väskor och så har vi en som dekoration i hallen. Ett såntdär busigt hus-spöke som vaktar så att inga onda andar kommer in.

Min första tanke var själva spöket.




Sen såg jag hur häftig skuggan blev.



Och då ville jag ju fota den också.



Nu några veckor senare så har det varit en hel del soliga dagar. Att fota i starkt solsken med mobilkamera är inte det lättaste. Här följer några foton som jag tog i förra veckan under en promenad när jag fixade det sista i gamla lyan. Jag såg nog kul ut som fotade och sedan skuttade till skuggan bakom ett träd, fotade och skuttade till ett träd. För hur jag än försökte så lyckades jag inte skugga skärmen så att jag ens kunde ana hur motivet hamnade och då blev många bilder såhär



 Eller såhär.



Medan andra blev såhär



Och med detta säger jag hej då till Motala. Och "det är inte du, det är jag... du är vacker och fin på alla sätt och vis men vi klickade aldrig"



7 kommentarer:

  1. Å, vad fin sista bilden på tussilagon är! Och näst sista tycker jag hade varit attans bra om fokus hade legat på blommorna istället för kyrkan. Spökskuggan är också najs! Får se vad jag kan få ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om fokuset och jag försökte mem det var alltid nått grässtrå som skulle sno allt fokus och då blev både blommor ocj kyrka suddiga. Inte så snyggt.

      Radera
  2. Bilder känns lekfulla! Jag gillar också tussilagon längst ner, de är verkligen som små solar i diken!

    SvaraRadera
  3. Ja tussilagofotot var kanonfint.....

    SvaraRadera
  4. Härliga vårbilder, men den på spöket var ju supercool. Riktigt läcker skuggbild!

    Fin helg till dig.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Fräck skuggbild! men jag är tveksam om ert gulliga husspöke verkligen skrämmer så många onda andar ;)

    SvaraRadera
  6. Gillar din spökskugga. Underbar. Bra tolkning av ljus. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.