söndag 15 mars 2015

En skattkarta - i mina händer denna vecka

Idag är det näst sista söndagen i den roliga utmaningen "I mina händer". För mig funkar det i vanliga fall som en välbehövlig spark i baken så att jag kommer igång med nått kreativt men den här veckan har jag inte haft ork att göra så mycket. Den där influensan fortsatte att däcka mig och jag sov mest bort början av vecka. Nu har jag fått antibiotika och känner att det har börjat vända. Tur det för den här helgen var sista packhelgen i gamla lägenheten, på lördag tar jag med det som ska magasineras och det sista som ska med till Stockholm, sen lämnar jag ifrån mig nycklarna för tömning och flyttstädning. Detta flängande, rensande och packande har ibland känts som en "never ending storry" men nu ser vi slutet på den och att säga att det känns otroligt skönt vore en underdrift.



Förra veckan hade jag ju bland annat sytt upp ett par köpe-piratbyxor i en dräkt som Brorson Bus skulle få när han fyllt fem år. Sedan blev jag sjuk och kunde inte komma på kalas och förhopningen om att gratta honom idag istället grusades av samma orsak. I brevet till honom skrev jag om en karta så den ritade jag alldels innan vi drog till till gamla lägenheten.



Jag tyckte den såg alldeles för ny ut när den var kritvit så jag kom på att jag skulle dränka den i te. En mycket smart idé om jag får säga det själv men mindre smart var ju att göra det alldeles innan vi skulle dra och inte vänta tills vi var på plats i gamla lyan och hade mer tid på oss. Dels hann kartan inte suga åt sig så mycket färg och dels fick jag en genomblöt karta att transportera. Löste det genom att rulla in den i hushållspapper och lägga allt i en plastpåse.

Nu är kartan i alla fall torr och ser sådär sliten ut som jag ville ha den. Återstår bara att få till den där träffen med brorsonen så vi får gå på skattjakt!




Här ser ni vad andra har pysslat med denna vecka.

5 kommentarer:

  1. Flytt är ingen höjdare när man är mitt i den. Influensa är inget man behöver i det läget. Kartan blir nog en succé! Krya på dig och lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med flytten. Skattjakter är väldigt populära här hemma så det blir nog en hit även för din brorson

    SvaraRadera
  3. Skönt att influensan äntligen vänder. Jag anser mig själv vara frisk och på onsdag åker löparskorna på igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot ett springinlägg igen.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.