söndag 22 mars 2015

Återbrukbart påskpynt - i mina händer denna vecka

Ja... *snyft* idag är sista söndagen i den roliga utmaningen. Nu ska det vara vår enligt nedräkningen men jag undrar... Det är kallt och har snöat, betyder det fler roliga veckor då? : )





Återigen en vecka där mitt fokus har varit på annat än att pyssla men nu ni. Nu är förhoppningsvis allt som skulle med med och lägenheten är låst av mig för sista gången. Så nu kommer här att pysslas. Och att skrivas för Sara och jag har blivit med skrivstafett! Första avsnittet läser ni hos henne nu på onsdag, andra hos mig onsdagen därpå osv osv... Väldigt spännande även för oss för det går ju inte att planera fler avsnitt än det man skriver på just då för man har ju ingen aning om vad som händer under den andres fingrar. Kul kul!!

Det har varit soligt och fint under min fixarvecka och det är jag tacksam för. Flera fina promenader har det blivit och på en av dem plockade jag med mig lite nedblåsta trädgrenar. Jag försöker ju att inte samla på mig mer pynt, det går bra ibland och dåligt ibland :-) utan pysslar gärna ihop något tillfälligt särskillt såhär till påsken. En favorit är att göra ett litet rede till godisäggen. När påsken är över så brukar äggen vara slut och redet lämnar jag tillbaks till naturen i nån skog eller så. Platsbesparande till max :-)




Om man vill göra ett eget rede så är det att rekomendera att man tar ganska nyligen nedblåsa grenar och att man får ändan ur och snor ihop dem hyfsat direkt för det är så mycket roligare när grenarna är färska och böjbara än när man ska svära över att de går av mest hela tiden. Jag brukar plocka isär till sådär en fem knippen och lägga dem lite omlott så att redet blir jämntjockt. Sen snor jag grovt först och sist så petar jag in de yttersta kvistarna. Eller så har jag ett spretigt rede.




Ha en pysslig tid innan påsk. Kanske hittar vi fler påskidéer här? Det hoppas jag.

3 kommentarer:

  1. Vilken fiffig ide med kvistarna. Gjorde inget att du lade upp det dubbelt ;-) jag gillar också att man kan kasta ut det det blir lätt högar av pyssel ... Jo, men absolut är det vår, beror bara på hur man definierar den. Jag har nästan en meter snö på gården men det har ju börjat smälta som bara den. Definitivt vårväder. Så kul att du varit med i utmaningen! Spännande med skrivstafetten!

    SvaraRadera
  2. Gu´ vilet sött rede. Bra metod oxå. Vi gjorde julkransar så ett år när pappa fällt grannes stora björk och det fanns lååååååånga hängen med björkris.

    SvaraRadera
  3. Det skulle vara roligt om du kunde vara med i återbruksutmaningen. Vad som är återbruk överlåter jag till dig. Jag är väldigt öppen i den tanken.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck.