söndag 14 december 2014

Lat tredje advent och tankar om rutiner

Idag orkade ingen av oss fixa adventsfika utan det blev ett hopplock av vad vi kände för av det som fanns hemma.

Snart är alla våra sju ljus tända. De lär få leva kvar med nedräkning åt andra håller allt eftersom de tar slut. Nyårsljus är redan pysslade, fast det blev inte lika kul som det var i mitt huvud.

Något som också finns i mitt huvud är Hejkon Bacon, det är härligt att känna att det flyter mer i skrivandet denna december än förra. Jag är redan mer än halvvägs och bara en gång har jag känt mig helt tom på inspiration. Förra året förbannade jag min idé många gånger liksom mina stapplande försök att få in gestaltning och miljöbeskrivning. Pip börjar också gör påmind igen och jag vill veta hur Pip och barnen utvecklas. Håll tummarna för att jag denna gång fortsätter att skriva även efter julafton. Det känns så självklart att skriva varje dag när jag är inne i det. Liksom att yoga. Men de behövs bara en dags avbrott för att jag ska ha tappat rutinen. Och nu måste jag ju bara börja kvällsyoga igen för att jag skrev det här och för att jag mår så bra av det. Och skriva en snutt varje dag. Men nu frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.