torsdag 27 mars 2014

Kreativiteten

Det var ett bra tag sedan jag riktigt försjönk i något kreativt, sådär bara försvann bort och efteråt undrade var alla timmar har tagit vägen. Just nu ligger min långa berättelse utspridd på vardagsrumsbordet i väntan på att jag ska sjunka in i den och ta reda på vad som händer med karaktärerna. Jag ser fram emot den stunden när den än behagar komma. I övrigt har det mest varit lite småpyssel på sistone, inte att förringa då jag har njutit av det och njuter av resultaten. En hel del skissar jag bara för att det är kul, sitter kvar sedan jag illustrerade min adventskalender. Jag har funderat på varför jag inte storpysslar så mycket längre, tror det är en följd av Den stora utrensningen (TM). Jag njuter fortfarande av att inte ha det så belamrat och jag kan ofta komma på saker som vore roliga att göra men som jag känner att jag faktiskt inte vill ha här hemma även om de är fina saker. Det jag däremot har börjat göra är att läsa andras pysselbloggar, det är härligt att se hur andra leker och leka med tanken att göra något liknande. Vissa idéer sparar jag för framtiden och vissa inspireras jag av i vardagen. Blogguppmaningen I mina händer har funkat som en katalysator för mig och några söndagar fått mig att faktiskt ta tag i något småpyssel. Nu är uppmaningen slut men jag njuter vidare då jag via den har hitta till ännu fler pysslare. En av dem som jag nu tittar in hos titt som tätt är Lonelyfield som har många roliga skapelser och betraktelser. En av hennes skapelser vill jag faktiskt ha här hemma, eller rättare sagt i jackfickan. Fast om det ingår en sötunge i den alldeles underbara tunikan så vill jag vinna den istället. : )

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgzu_w9fOY2BMU2DEThcx2kJviVgS1QyofkrXf9iDOulgQ8lvCqd59yKKdUMEMMj4oJPm5P-9PoOdLrLeNXK0TpTevgUrPkk8TNBKHysw_N1GXYG8yGfd-A97VR3HorQRK_VZsAFpS6M4I/s640/blogger-image-1424178725.jpg
 


3 kommentarer:

  1. Tack för medverkan i tävlingen! Jag hänger inte riktigt med vad det är du helst vill vinna?

    SvaraRadera
  2. Ingår det en unge i passande storlek om man vinner tunikan? :-) Kassen är det jag vill vinna, för soliga handlingar när ryggsäcken inte räcker till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr ingen sötunge =) Men nu har jag koll på vad du önskar.

      Radera

Lämna gärna ett avtryck.