tisdag 11 februari 2014

Bus och godis


Inför flytten rensade jag bort mer än hälften av mitt pysselmaterial. En del såldes, en drös gavs bort och pysselmaterial i form av kanske-bra-att-ha-förpackningar åkte i sopsorteringen. Bland de grundläggande pysselgrejerna har jag hyfsad koll på vad som fick följa med men med de lite mer udda prylarna hamnar jag ofta i situationen där jag inte minns om de fick följa med eller ej. Lite enerverande då jag inte vet om det är idé att leta eller om jag ska tänka om. Ibland hamnar jag i situationen där jag kommer på att jag ska pyssla med något specifikt bara för att sen komma på att det inte fick följa med i flyttlasset, då känns det lite surt. Ändå är det skönt att inte ha lika mycket prylar och jag vill inte köpa på mig mer pysselmaterial och inte så mycket annat heller om det inte ersätter något jag redan har. Men idag har jag faktiskt köpt mer pysselmaterial. Har en sån där bra presentidé där jag svor över att just den prylen inte fick följa med i flytten. Sedan kom jag på att det just denna gång gick lätt att åtgärda och till och med blev en bonus till mig själv för chokladen måste ju ätas upp innan förpackningen kan användas.

Och så har jag arrangerat ett bus som inte är avslöjat än för mottagaren så jag kan inte berätta nu vad det är. Men vad jag älskar bus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck.